20 januari 2009

Januari

Har ni det bra därute i januarikylan?! Här på trädgården ligger vi som vanligt ett par månader före, just nu både tänker vi, och lever vår. I butiken och odlingen blommar tulpaner, lökväxter och engelska pelargoner med full kraft. Januari är också en unik tid där mina kollegor går istället för springer och de tar sig tiden att sitta still med sina huvuden djupt begravna i sortlistor och planeringskalendrar. Vi drar med andra ord upp planerna inför trädgårdsåret 2009!

Vi håller också på med att jobba fram årets kalendarium, kika gärna in då och då för att se vad som händer på trädgården! Kom med förslag på aktiviteter m.m. som du tycker skulle passa in. Ett förslag som vi fått från tidigare kursdeltagare, är att hålla i en fortsättningskurs i trädgårdsdesign - ett förslag som nu ska bli verklighet!! I februari och mars kör vi igång med "Fortsättningskurs i trädgårdsdesign - växtkomposition". Läs gärna mer här

Kom gärna med förslag på vad ni vill läsa om här på bloggen!? Vill du se mer trädgårdsinredning eller vill du läsa mer om hur du jordförbättrar - kom med förslag och idéer!

Klicka gärna på bilden för större version!

2 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå ni alla inspiratörer!

vad tror ni, kan vi få knöka in en bloggträff i mars på ljuva ulriksdal, akn tänka mig att det kommer ca 20 st, inrednings och blomfantaster, kanske nåt program som ni kan föreslå och lunch såklart..ni kan mejal om ni har nån idée, på lotten@rudu.se

varmkram lotten

Personalen Ulriksdal sa...

En bloggträff vore så roligt att ha! Jag ska absolut föreslå det för mina kollegor! Jag hör av mig till dig!