3 februari 2010

Bosses bästa trädgårdsbuskar!

Okej, sommaren känns väldigt långt borta om man tittar ut genom fönstret, men vips så är den här! För oss trädgårdsälskare så är den här tiden otroligt värdefull, för det är nu man kan drömma och fantisera om vad man vill göra i trädgården i år. Gör som oss och passa på att planera, bläddra i frökataloger och böcker för inspiration - för sen finns det ingen tid :)

Om du funderar på att sätta buskar i år kanske Bosses bästa trädgårdsbuskar kan sätta igång "tänket"? Om du grunnar på en myshörna på tomten så kanske det här kan vara något för dig?!

Har du några trädgårdsdrömmar som du tänker realisera i år? Dela gärna med dig!

7 kommentarer:

Spirande grönt sa...

En trädgårdsdröm som enligt planeringen ska realiseras i år är en perennrundel runt ett gammalt äppelträd. Lite cottage-inspirerat med spiror av till exempel Digitalis. Färgskalan är dov och dämpad: bladfärger i purpur, blommor i creme och olika lila nyanser. Det är årtes dröm:)

Rebecca

Spirande grönt sa...

Årets dröm:) skulle det ju vara!

Rebecca

Personalen Ulriksdal sa...

Rebecca: Det låter jättehärligt - en dröm du verkligen måste komma igång med! Om du sätter igång, skicka gärna lite bilder och visa, kanske något vi kan lägga in här på bloggen!?

/ak

Spirande grönt sa...

Delar gärna med mig av bilder när projektet kommer igång! Ska bara invänta våren först:)

Rebecca

Marie Lithén sa...

Drömmarna för trädgården 2010 ser ut så här. Ett växthus hoppas vi hinna med, en rejäl mur som stopp för rådjur och för värme också. Ett riktigt utekök i anslutning, med en levande brasa och en ugn ala Jamie Oliver, vore inte dummt. Ett riktigt hallonrike hoppas jag också på.

Personalen Ulriksdal sa...

Rebecca: Jag ser fram emot bilder!

Marie: Jag kan se det framför mig och jag gillar vad jag ser! En sån där ugn som Jamie O. har skulle även jag vilja ha - det ser så mysigt ut att kunna baka pizza m.m. ute under sommaren. Vi borde verkligen utnyttja sommarhalvåret mer till matlagning i det fria!

/ak

Marie Lithén sa...

med tak skulle man kunna hålla på hela höstarna med!