12 mars 2010

Rum & Trädgård: In Våribus

För några år sen var jag och Maria ute på vägarna och när vi kom till Kinnekulle stannade vi till en stund utanför Hannu Sarenströms hus. Vi satt där i bilen och kikade in i hans helt ljuvliga trädgård. Han var nog bortrest för hela trädgården såg ut att vara i vila, som om att den väntade på honom.

När jag idag såg Hannus utställning 'In Våribus' fick jag känslan av att han helt sonika packat in sin trädgård i en lastbil och skeppat upp den till Rum & Trädgård. Hela utställningen tar mig tillbaka till den där vårdagen när vi satt i bilen, andlöst spanande, den där lite förbjudna känslan av att man kikar på något privat, men det är så lockande att man helt enkelt inte kan låta bli...

Om ni besöker mässan, ta er tid, titta och upptäck alla sagolika föremål, lökar och makalösa objekt, för det ni ser är helt klart en mans livslånga samlande - och att få se dem känns för mig som ett privilegium!!

Klicka på bilderna för större versioner.

3 kommentarer:

Sommarträdgården sa...

Fint..

Spirande grönt - sa...

Mycket vackert!

Rebecca

Marie Lithén sa...

Oj vad jag önskar att jag kunnat se detta live, tack tack snälla för att ni delar med er! Stor kram till er för det!